مقایسه «شام ایرانی» بازیگران زن و بازیگران مرد
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۲۶۷۱
رئالیتی شو یکی از گونههای جذاب تولید برنامه تلویزیونی در سراسر دنیاست که در کشور ما بهخصوص در تلویزیون آن چنان که باید جدی گرفته نشده و بیشتر شاهد پخش نمونههای آن در شبکه نمایش خانگی هستیم.
برنامههایی مثل «شوخی با هنرمندان»، «رالی ایرانی» و... نمونههایی از این برنامهها بود که کمابیش در شبکه نمایش خانگی مورد اقبال قرار گرفت.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
ابوطالب کارگردان سری جدید این برنامه، چند رئالیتیشو را در کارنامه دارد و شاید بتوان او را فعالترین چهره این حوزه دانست. بعضیهایش خوب بوده و بعضیهایش بسیار ضعیف. ابوطالب معمولاً به ذات این برنامهها یعنی واقعی بودن همهچیز چندان پایبند نیست، به طوری که در هر برنامه یک نمایش را به کار اضافه میکند، نمایشی که یا شرکتکنندگان را غافلگیر میکند یا بیننده یا هر دو را با هم. سری جدید برنامه «شام ایرانی» در گروه مردان شاهد حضور پوریا پورسرخ، نیما شاهرخ شاهی، سامان گوران و یک بازیگر ترک به نام اِمره بود.
گروه بانوان هم که هنوز رقابتشان تمام نشده، بستر رقابت سیما تیرانداز، شبنم قلیخانی، مارال فرجاد و یک بازیگر از کشور آذربایجان است. خب از آن جایی که رقابت گروه بانوان این برنامه هنوز ادامه دارد، نمیتوان آن را بررسی کرد، هرچند که میشود حدس زد با ترکیب فعلی، شاهد یک برنامه یخزده و خطکشیشده باشیم که چندان برای مخاطب جذاب نیست. بهخصوص این که هنرمندانی در گروه بانوان حضور دارند که در بداههپردازی، شوخی، گپوگفت و حتی یک رقابت جدی با هم چندان تبحر ندارند و حتی پشتصحنه زندگیشان هم برای مخاطب جذاب نیست.
در مقابل گروه آقایان در عین حالی که حرف جدی نداشت اما بسیار سرگرمکننده از آب درآمده بود. پیش از اینها در مسابقهای که سال ۱۳۹۰ بین رامبد جوان، مهدی پاکدل، سام درخشانی و سروش صحت برگزار شد، شاهد صحبتهای جالبی در حوزه انسانشناسی، کتاب خوانی و... بودیم که در کنار جذابیتهای مربوط به سلبریتیها محتوا را تکمیل میکرد. اما گروه دور جدید فقط با شیطنتهای سامان گوران که در مواردی بسیار زیاد و گاهی حوصلهسربر هم بود، جلو میرفت. گوران با انرژی عجیبش موتور محرک این رقابت بود که مدام با امره تتکیل جروبحث میکرد. نکته جالب ،حضور بازیگر خوشتیپ ترک بود که به رغم تفاوت فرهنگی و زبانی در برابر شیطنتهای گوران کم نمیآورد. هرچند که پرواضح بود بخش زیادی از کلکل آنها، بخشی از نمایش کارگردان برای جذاب شدن برنامه است. مثل جایی که گوران و امره متحد میشوند برای شکست بقیه اما گوران به خود امره هم امتیاز کمی میدهد.
از جذابیتهای کاذب برنامه، تماشای زندگی لوکس بازیگران است. هرچند نیما شاهرخ شاهی ترجیح داد به جای منزل، در لوکیشن فیلم وحشتناکی که در حال تولید آن است، میزبان گروه باشد تا هم کار متفاوتی کرده باشد هم برای فیلمش تبلیغ کمی شده باشد. نقطه ضعف برنامه این بود که بهرغم حضور یک بازیگر ترک، تأکیدی روی ظرفیتهای میزبانی مردم ایران و سنتها و حتی غذاهایشان آن چنان که باید نبود یا میتوان گفت همهچیز فقط جنبه سرگرمی داشت. جالبتر این که غیر از بازیگر ترک، بقیه شرکتکنندگان هیچکدام شخصاً آشپزی هم نکردند و از یک آشپز حرفهای کمک گرفتند!
با این حال شام ایرانی را به رغم کاستیها میتوان یک برنامه سرگرمکننده دانست که همه خانواده امکان تماشایش را دارند. بهخصوص در این روزها که بهانه برای سرگرمی کم اما فرصت برای آن زیاد است.
منبع: پارسینه
کلیدواژه: پارسی خبر شام ایرانی بازیگر شبکه نمایش خانگی شام ایرانی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۲۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
دلایل حذف یک سریال از پلتفرمها ایرانی
همشهری آنلاین: مهدی سیفی مدیرکل نظارت و تطبیق ساترا گفت: سریال «حشاشین» محصول کشور مصر است و روایت آن از تاریخ اسلام متضمن تحریفهای فراوانی است که به نظر میرسد با رویکرد سیاسی مغرضانه تولید شده است. بر همین اساس طبق نظر شورای صدور مجوز ساترا انتشار سریال «حشاشین» (The Assassins)، در رسانههای صوت و تصویر فراگیر ایران مورد تایید نیست.
همچنین در این زمینه امید علی مسعودی؛ عضو شورای سواد فضای مجازی ساترا درباره این سریال و لزوم حذفش از پلتفرم ها می گوید: «پخش سریال حشاشین محصول شبکه تلویزیونی مصر از ماه مبارک رمضان از این شبکه و پلتفرم های نمایش خانگی در ایران و کشورهای عرب زبان آغاز شد و همچنان این سریال در حال کسب مخاطب بیشتر از طریق سکوهای نمایش خانگی است. سریال حشاشین با بودجه ای ۱۲ میلیون دلاری ساخته شده و یکی از پرخرجترین سریالهای تاریخ کشورهای عرب زبان به شمار میرود. این سریال دست روی کاراکتری گذاشته که تاریخ درباره آن روایات متعددی را مطرح کرده و تاکنون دستمایه ساخت بازیهای ویدیویی مشهوری با نام «اساسینز کرید» (فرقه آدمکشی) و تولید فیلم و سریالی به همین نام بر اساس این بازی و حتی نوشته شدن یک سری رمان و کمیک بوک (داستان مصور) از روی آن بوده است.» وی در ادامه یادآور می شود:«نوجوانان جهان با دنیای دروغینی که کمپانی فرانسوی بازیسازی یوبیسافت از جهان حشاشین ساخته آشنایی دارند و متاسفانه فریب قصههای دروغ این بازی و مشتقات آن (کتابها و سریال و…) را خوردهاند. پیش از این بنیاد ملی بازیهای رایانه ای اقدام شایستهای در برابر دروغهایی که در این فرنچایز بازی ویدیویی مطرح شده انجام نداده بود و حالا با تولید و انتشار سریال مذکور از شبکه نمایش خانگی ساترا نیز در معرض آزمونی تازه قرار گرفته است.
برجسته کردن فرقه ها از پروژههای مهم صهیونیسم جهانی به شمار میرود و تصور میشود که تولید و پخش چنین سریال پر هزینهای نیز با همین سیاستها همسو باشد. این سریال با پخش در ایام ماه مبارک رمضان که ماه همدلی مسلمانان است، سعی کرد تا اختلافات مذهبی مسلمانان را به تبلور بکشد. یکی از اهداف سریال حشاشین این بود که ترور و سرآغاز ترور را به اسلام و به خصوص به شیعهها ربط دهد. شاهد این نظریه آن است که در این سریال تاکید میشود که تروریست از جهان عرب متولد نشده است بلکه شهرهای ری، قم و اصفهان را منشاء تروریست معرفی میکند. »
همچنین مسعودی در بخش دیگر صحبت هایش تصریح می کند:«تولید و انتشار این سریال که از نظر تاریخی محلی از اعراب ندارد و اشکالات ریز و درشتی به فیلنامه آن وارد است در پلتفرم های نمایش خانگی ایرانی همراه با انتشار در پلتفرم های عرب زبان، این ضرورت را بیشتر از گذشته مطرح کرد که لازم است انتشار تمام سریال های خارجی نیز همچون سریال های داخلی ناچار به اخذ مجوز از سازمان تنظیم مقررات رسانه های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) شود.
حالا که شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال تدوین آیین نامه محتوایی شبکه نمایش خانگی است پیشنهاد میکنم در این آیین نامه انتشار سریال های خارجی نیز مشمول ممیزی پیشینی شود چون زمانی که سریالی خارجی از شبکه نمایش خانگی پخش میشود، قطعا حتی اگر بعدا از شبکه نمایش خانگی حذف شود، دیگر این حذف کارایی لازم را نخواهد داشت، ضمنا توجه به این نکته ضروری است که پیشگیری بهتر از درمان است و چنانچه سریال های خارجی قبل از پخش ممیزی شوند، این امر آسیب کمتری برای خانواده های ایرانی خواهد داشت. »